Rozpoznawalność marki i miejsca – Muzeum Azji i Pacyfiku – Case Study flagowo-masztowe
Wstęp – problem
Zgłosiło się do nas warszawskie Muzeum Azji i Pacyfiku. Muzeum ma siedzibę w budynku z tarasem pomiędzy ulicami Solec a Wisłostradą. Mimo że ta lokalizacja wydaje się doskonała – ulica Solec to dobry adres, ale warszawiacy przejeżdżają obok nie wiedząc że właśnie mijają tę placówkę muzealną.
Klient w ekspozycji flag zauważył szansę na zwiększenie widoczności.
Jedynym miejscem na ekspozycję flag był taras od strony Wisłostrady. W ramach zamierzonej od pewnego czasu rewitalizacja tarasu przewidziano środki na ekspozycję flag.
Taras przed rewitalizacją, widok od ulicy Solec
Widok tarasu od Wisłostrady (zasób Map Google)
Analiza
Wizja lokalna ujawniła duży potencjał miejsca w zakresie montażu masztów.
Przeanalizowaliśmy widoczność flag od Wisłostrady. Ruch pieszy był tu nieistotny, Ważne było zapewnienie dobrej widoczności z pojazdów jadących w kierunku południowym, co przy dużym natężeniu ruchu na tej trasie daje dużą wartość reklamową. Dodatkową okazję do zauważenia flag mają kierowcy i pasażerowie pojazdów zatrzymujących się pod odległymi o 50 m światłami przy ul.Ludnej.
Propozycja
Zaproponowaliśmy niewysokie maszty 6m z uwagi na fakt, że będą zamontowane na tarasie wyniesionym ponad poziom jezdni 3 m. Przy wyborze rodzaju masztu i zwieńczenia uwzględniliśmy fakt, że urządzenie tarasu zawiera elementy azjatyckie, i zasugerowaliśmy białe stożkowe maszty z włókna szklanego. Kierując się azjatycką estetyką przyjęliśmy, że zwieńczenie powinno być złote w kształcie kuli lub kropli.
Były dwie możliwości montażu: w stropie i, rzadziej stosowany, montaż boczny do balustrady tarasu.
Do rozważenia był rodzaj flag. Klasyczne flagi poziome byłyby bardziej zgodne z klasycznym charakterem miejsca, ale nie spełniałyby postulatu dobrej widoczności i czytelności.
Zostały zaproponowane zatem flagi pionowe, które zapewniają czytelność logo i tekstów oczekiwaną zarówno przez Muzeum jak i sponsora – Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego. Zdeterminowało to wersję masztu – z ramieniem obrotowym.
Stosunkowo niewielki wymiar flag – 100 x 200 został zaproponowany z uwagi na bezpieczeństwo wiatrowe.
Rozwiązanie
Kilkutygodniowa współpraca Logoflagi z Muzeum w zakresie wyboru rozwiązania i projektowania zaowocowała udanym rozwiązaniem:
Ponieważ pod tarasem znajdowały się inne pomieszczenia, montaż w stropie byłby złożony technicznie, kosztowny i niósłby ryzyko nieszczelności. Wybrano zatem inne rozwiązanie:
maszty zostały zamocowane w betonowej balustradzie metodą montażu bocznego.
Muzeum zdecydowało się na śmiały, nieczęsto stosowany kolor fuksja na tło flag. Takie tło zapewniło dobrą widoczność i nie jest nadmiernie oryginalne.
Wymiar flag 100 x 200 dzięki dużej ilości masztów okazał się w pełni wystarczający.
Dodatkową korzyścią okazało się, zupełnie nieprzewidziane, odbicie flag i masztów w szklanej elewacji sąsiedniego budynku. Czasem, jak popracujemy, dostajemy bonus….
Efekt finalny z bonusem – postawione 4 a widoczne jest 8 masztów z flagami.
Ciekawy widok od strony tarasu.